Promovare online pe Google
Platforma de promovare online Google Ads oferă posibilitatea apariției site-ului promovat pe primele poziții, la căutarea pe Google după cuvintele cheie alese.
Google Ads este cea mai populară platformă de promovare online din România. Este utilizată către companii atât la nivel național, cât și la nivel regional și local. Platforma este utilizată cu succes și de persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, cabinete etc.
Google Ads funcționează pe principiul pay per click, plata efectuându-se pentru fiecare accesare înregistrată. Pentru acest tip de campanii poate fi stabilit un preț maxim pentru un click. Astfel, primul rezultat afișat pe Google va fi cel pentru care a fost licitată suma cea mai mare.
Cum funcționează promovarea online cu Google Ads
Primul pas constă în analizarea și selectarea celor mai relevante cuvinte cheie și expresii căutate de către publicul țintă. Atunci când aceste cuvinte vor fi căutate pe Google, reclama pentru site poate fi prima afișată. În raport cu cel mai mare preț licitat, reclama poate apărea a doua, a treia ș.a.m.d.
La fiecare click pe reclamă, Google va consuma o anumită sumă din creditul alocat sau plătit. Este posibilă stabilirea unei sume maxime ce poate fi cheltuită în decurs de 24 de ore.
Prețul per click variază pentru fiecare cuvânt-cheie sau expresie în parte. Acesta este calculat în mod automat de către sistemul Google Ads. Valoarea unui click depinde în cea mai mare măsură de concurența existentă. Costul se raportează la prețurile maxime licitate de fiecare competitor de pe piață pentru aceleași expresii sau cuvinte cheie.
Administrarea unei campanii de promovare online
Administrarea unei campanii de promovare poate implica doar o supervizare generală sau o evaluare continuă. Supervizarea poate fi efectuată direct de beneficiar, acesta având acces la toate statisticile și calculele generate de către platformă.
Evaluarea continuă implică anumite costuri suplimentare necesare pentru analize zilnice sau periodice ale rentabilității și oportunității. Conform obiectivelor urmărite, vor fi aplicate măsuri specifice de eficientizare și îmbunătățire a rezultatelor.
Prețuri pentru promovare online
Prețurile pentru campaniile de promovare online sunt de obicei mai mici decât cele pentru publicitatea prin canale tradiționale. De asemenea, rezultatele campaniilor online pot fi de multe ori net superioare celorlalte forme de reclamă.
Prețul zilnic, săptămânal sau lunar pentru o campanie de promovare online depinde de mai mulți factori. Printre cei mai importanți se află chiar strategiile companiilor concurente. Cuvintele cheie foarte căutate atrag interesul unor companii cu bugete publicitare peste medie. Din acest motiv, prețul unui singur click poate să ajungă la câteva zeci de lei sau mai mult. Există însă cuvinte cheie în jurul cărora încă nu s-au dezvoltat mari piețe de desfacere. Acest factor poate fi esențial în limitarea cheltuielilor cu publicitatea. Contează de asemenea aria geografică deservită, respectiv mărimea publicului țintă.
În funcție de caz, este posibilă generarea de rezultate și cu bugete mai mici. Nu există un buget minim cerut de Google Ads pentru lansarea unei campanii. Cu toate acestea, dacă suma nu este suficientă în raport cu sumele competitorilor, platforma nu o va utiliza deloc. Astfel, campania publicitară va stagna, anunțurile nefiind afișate pe Google.
Rentabilitatea publicității pe internet
Pentru o campanie de promovare locală, ar trebui luat în considerare un buget de 1.000 de lei. Acest buget se poate consuma în primele 30 de zile sau nu, în funcție de numărul de click-uri. După consumarea celor 30 de zile, rezultatele campaniei de promovare vor fi analizate. Astfel, după această perioadă de probă, va putea fi calculată rentabilitatea. În acest mod, costurile legate de publicitate vor putea fi integrate în prețurile serviciilor sau al produselor oferite.
Completați formularul și vă vom răspunde în cel mai scurt timp.